Sharing is caring =)

Sabtu, 2 Julai 2011

Hadiah... ooo Hadiah!! I Like ^_^

Minggu ni boleh katakan minggu yang bertemakan sukan.. Apa tidaknya, Start dari hari Rabu sampai Khamis, Sambutan Sukan dan Sukaneka Peringkat Sekolah di sekolahku. 3 hari tu.. Macam2 ada.. Saya.. Tugas macam2 ada.. haha.. Mmg style la.. Jadi juri, jadi peserta, jadi ajk PA, jadi trainer tarian, jadi jurukamera dan macam2 lagi la.. Tapi buka pasal ni yg mahu diceritakan. Tengok tajuk dia.. Hadiah.. Ha, apa hal dgn hadiah ni. Apa kena mengena pulak ^^.. Hehe..

"Tuah ayam nampak d kaki, tuah manusia siapa yang tahu"... Masa sambutan sukan tu, banyak acara yg dpertandingkan. Namun xda satu pun yg menang.. kesiannya.. Selama 2 hari, tak dapat hadiah.. Then, hari ketiga, cubalah beli cabutan tiket bertuah. Saja2 ja nak hiburkan hati. Tak banyak pun. beli 10 tiket=RM1o. Saya tunggu dari pagi, tak jugak kena. haha... Malas menunggu, bagila tiket tu dgn murid2. Suruh dorg tengokkn. Sehinggalah ke hadiah/hamper yg terakhir. Masa tu sy pun ada pegang jugak sedikit tiket tu. tengok2 tak kena jugak. Tanya murid yg pegang, tak dapat jugak. Huu..hampa.. Then, pegilah ke bilik guru. Tiba2 seorang murid datang. Dia bagi tau, "Cikgu, cikgu dapat hadiah besar".. Wa.... Masin mulut saya.. Tadi kata hadiah last tu saya yg punya.haha.. Saya tersenyum lebar.. lebar tu..haha

"Berakhirnya sambutan sukan peringkat sekolah.. masuk 100m kalah.. masuk acara lain pun kalah jugak.. Menantikan cabutan bertuah.. out of 60, takda satu pun dapat.. mmg bad luck betul... asyik org yg sama ja dpt hamper.. bertuah betul.. tapi tak sangka, hadiah yg last mengena kepada aku..haha.. Hadiah palin grand.. besar punya.. best3x!!! TAHNIAH!! ada jugak rezki.. besar tu..haha.. ^^."

----------------------------------------

Lepas tu hari sabtu ada larian 1 murid 1 sukan. Malas nak ikut sbnarnya tapi dah kawan lain ajak, apa lagi... Masuk jela.. men hentam saja... Larian Jogathon kategeri lelaki senior.. Fuh!! satu persatu memintas saya.. Awalnya bukan main lagi.. bersemangat la konon (<-- saya la tu..haha) tgk2, dapat nombor 3.. Tak sangka, ada jugak nombor.. Yeah!!! bertambah koleksi hamper saya.. Kelmarin dapat.. Arini pun dapat... Alhamdulillah..hehe

----------------------------------------

Minggu ni best.. Dapat hadiah.. Isnin pulak dapat cuti..yeahhhh!!! Semoga Allah melimpakhan rezki ke atasku. Rezki yang halal lagi baik.. Amiin..

"Ya Allah, aku berlindung pada-Mu dari rasa sedih dan gelisah dan aku berlindung pada-Mu dari sikap pengecut dan bakhil dan aku berlindung pada-Mu dari cengkaman hutang dan penindasan orang.." Amiin ya robbal 'aalamiin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cerita hati ^.~

Info, ini pasal 'Main Menu' di atas ni ^.~

1. kemBARA = Pengalaman seharian/bulan/tahun
2. kerJAYA = Pasal Kerja, selaku pendidik. RPH/RPT dll
3. kenANGAN = yg ni tidak lain tidak bukan pasal SMS.. hehe
4. kerisTALL = Tentang Mutiara kata/hikmah yg leh jadi pedoman
5. kALAM = Bacaan/ayat-ayat suci Al-Quran. Tentang khat jugak
6. KHaYaLaN = semua tentang khayalan la. Macam lagu2 ka.. Sajak ka... Hentam aja.. ^.~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Enjoy (^.~)

Terdapat ralat dalam alat ini

say TQ n sorry =)

"…dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak suka bahawa ALLAH mengampunimu. Dan ALLAH Maha Pengampun, Maha Penyayang.” – An Nur : 22

Nabi s.a.w bersabda, "Orang yang paling sabar di antara kamu ialah orang yang memaafkan kesalahan orang lain padahal dia berkuasa untuk membalasnya." (Riwayat Ibnu Abiduyya dan Baihaqi)