Sharing is caring =)

Jumaat, 31 Disember 2010

POST MORTEM KEHIDUPAN

Salam muhasabah.. Ha… Today is the last day for this year, 2010. 31st of December 2010. Yesterday was my birthday. Special day for me.. Haha.. Di kesempatan hari terakhir pada tahun ni, sy nak amek ksempatan untuk mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2011. Disamping tu, ‘SELAMAT HARI LAHIR MOHD ROZAIMI BIN RAJID” ucapan untuk diriku sendiri…. Hahaha…. Nampaknya, bertambah lagi angka umoku.. Dah tua da.. Tapi jiwa masih muda.. haha…. Tahun ini penuh dengan pebagai suka-duka. Masam manis sentiasa menemani. So, I want to share about my experiences or my precious moment during 2010. Fuh!! Banyak sangat ni.. xpa, sy akan cuba kongsikan jugak =). Hmmm… bercakap pasal kenangan2 ni, susah jugak nak ingat.. Awal tahun ni sy dapat tau yg sy di-posting-kan di SARAWAK.. Tekezut-nyee.. Lain yg dipohon, lain pulak yg dapat (sepatutnya SABAH). Btw, sy cekalkan hati jugak, meredah belukar dan anak sungai. Manyak susah wo.. Akhirnya sampai di SK SUNGAI LINGKAU, satu penempatan orang Iban. Ms tu xda transport lg. Punya la susah nak keluar dari daerah ni. Dahla gaji xkluar lagi. 3 bulan br dapat. Xseperti rakan2 lain, dah dapat awal (bln 2 xsilap). Hidup sebatang kara masa tu. Dah la tinggal sorg ja. Sunyi giler. Haha. Tapi Alhamdulillah, sy cekalkan hati, saya tabahkn diri, sy dapat adapt di bumi asing ni. Syukur kerana rakan2 guru banyak membantu semasa dalam tempoh kesusahan ni. Pastu, my convo.. Terbang ke KL, dapat jumpa member2 lama. Kla, stop. Lepas tu, bln 6, selepas cuti midsem, sy drive dr SABAH ke SARAWAK. Best, tapi memenatkan. Masa tu dahla 1st time, sesat pulak d tempat org. lucu giler..haha.. Dengan ke-ADA-an kereta ni (BLM –BIRU), mudah la sy nak pergi mana2. Lepas tu, cuti akhir tahun drive lagi. Kali ni solo. Xkonvoy mcm yg 1st tu. Nasib baik ada bantuan peta GPS dr nokia, dapat tembus BRUNEI tu. THANKS my phone…Then, menikmati cuti bersama keluarga. Baru balik semula ke Sarawak. Thanks Wandy sbb join, leh ganti2 drive. Haha… <-- Yg ni roughfly la…. 2010: Tahun yang penuh dengan cabaran dan kenangan yang mendewasakan diri, memantapkan hati, mematangkan fikiran. Banyak lembaran2 sejarah manis dan pahit yang terkandung di dalamnya….

Sy Ringkas kan seperti dibawah ni =) :

1. Menyertai Sepanduk Maulidurrasul Peringkat Daerah Simunjan. Geng Warga Pendidik.. Yg ni dapat no 2 daripada 30 kontinjen… 1st time menyertai. Thanks to ustz Naim yg byk membantu. N to all teachers... =)

Ustaz Naim tengah khusyuk mencat.. hehe.. jgn marah ye ustaz.

2. Menyertai Festival Nasyid Peringkat Negeri Sarawak

Yg hujung skali, dr kiri: saya..haha..jd tugu Negara (Dahla kena komen byk kali sbb xnampk mcm patung..huhu)

Nabil Nadhawi (Simunjan’s Group)

Festival ini diadakan pada bulan 4, Dapat tempat ke 3.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cerita hati ^.~

Info, ini pasal 'Main Menu' di atas ni ^.~

1. kemBARA = Pengalaman seharian/bulan/tahun
2. kerJAYA = Pasal Kerja, selaku pendidik. RPH/RPT dll
3. kenANGAN = yg ni tidak lain tidak bukan pasal SMS.. hehe
4. kerisTALL = Tentang Mutiara kata/hikmah yg leh jadi pedoman
5. kALAM = Bacaan/ayat-ayat suci Al-Quran. Tentang khat jugak
6. KHaYaLaN = semua tentang khayalan la. Macam lagu2 ka.. Sajak ka... Hentam aja.. ^.~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Enjoy (^.~)

Terdapat ralat dalam alat ini

say TQ n sorry =)

"…dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak suka bahawa ALLAH mengampunimu. Dan ALLAH Maha Pengampun, Maha Penyayang.” – An Nur : 22

Nabi s.a.w bersabda, "Orang yang paling sabar di antara kamu ialah orang yang memaafkan kesalahan orang lain padahal dia berkuasa untuk membalasnya." (Riwayat Ibnu Abiduyya dan Baihaqi)