Sharing is caring =)

Isnin, 26 Julai 2010

Aku kecundang, di jalan PERSAHABATAN


Ah, terasa sesuatu yang hangat mengalir di celah-celah kelopak mataku! Kemudian ianya singgah di permukaan pipiku. Seakan-akan mencari destinasi terakhir yang mungkin akan menyerapnya dan hilang ditelan kain putih. Rupa-rupanya perjalanannya tidak berakhir di situ, ianya mula jatuh berderai membasahi bahuku. Tanpa ku sedari, air mata ‘lelakiku’ bergelinangan. Sesuci hati seorang ‘baby’. Haha….
Sayup-sayup kedengaran lagu ‘cinta dalam hati’ oleh UNGU.

"mungkin ini memang jalan takdirku,
mengagumi tanpa di cintai…
tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia,
dalam hidupmu, dalam hidupmu…

"telah lama kupendam perasaan itu,
menunggu hatimu menyambut diriku…
tak mengapa bagiku mencintaimu pun adalah,
bahagia untukku, bahagia untukku…
ku ingin kau tahu diriku di sini menanti dirimu,
meski ku tunggu hingga hujung waktuku…
dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya,
dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja…
tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya,
dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja…


Lagu ini lebih mengetahui isi hatiku. Sepertinya memahami gelora jiwaku selama ini. Sudah 2 tahun berlalu. Aku masih tidak dapat melupakanmu. Rupa-rupanya dalam diam, aku masih menantimu.. menantimu.. Sampai akhir hidupku… Aku terlalu mencintaimu Ima (bukan nama sebenar). Sekali lagi air mata Rahim berguguran, mengalir deras ibarat air hujan yang lebat. Entah mengapa, malam ini badai tsunami melanda perasaanku hinggakan aku tidak mampu lagi untuk menahannya. Dan bermulalah episod penghujung perkenalan kami.
“Ima sihat? Ima buat apa tu?” Aku memulakan perbualan. Seperti biasa, itulah ayat skema yang selalu keluar dari mulutku.
Bersambung…… (*Cerpen pendek/cerita ini hanya rekaan semata-mata =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cerita hati ^.~

Info, ini pasal 'Main Menu' di atas ni ^.~

1. kemBARA = Pengalaman seharian/bulan/tahun
2. kerJAYA = Pasal Kerja, selaku pendidik. RPH/RPT dll
3. kenANGAN = yg ni tidak lain tidak bukan pasal SMS.. hehe
4. kerisTALL = Tentang Mutiara kata/hikmah yg leh jadi pedoman
5. kALAM = Bacaan/ayat-ayat suci Al-Quran. Tentang khat jugak
6. KHaYaLaN = semua tentang khayalan la. Macam lagu2 ka.. Sajak ka... Hentam aja.. ^.~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Enjoy (^.~)

Terdapat ralat dalam alat ini

say TQ n sorry =)

"…dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak suka bahawa ALLAH mengampunimu. Dan ALLAH Maha Pengampun, Maha Penyayang.” – An Nur : 22

Nabi s.a.w bersabda, "Orang yang paling sabar di antara kamu ialah orang yang memaafkan kesalahan orang lain padahal dia berkuasa untuk membalasnya." (Riwayat Ibnu Abiduyya dan Baihaqi)