Sharing is caring =)

Isnin, 21 Mei 2012

MENCARI WARNA PELANGI, MENDAMBA KASIH ILAHI

Assalamualaikum dan Salam Perpaduan kepada buat rakan-rakan seperjuangan.

Salam Rejab untuk semua. Cepatnya masa berlalu seperti angin yang menyapa tubuh badan kita. Dalam terleka, tidak sedar yang kita sudah tiba di awal Rejab. 1 rejab. Tinggal 2 bulan saja lagi sebelum kita menempuhi rukun islam yang ke 3, iaitu berpuasa di bulan Ramadhan. Bersediakah kita?? InsyaAllah kita akan bersedia juga walau masih tidak bersedia. (~.^)

Sempena kedatangan bulan REJAB ini, tiba-tiba rasa bersemangat pulak untuk mencipta 'header' yang baru. Sudah lama tidak meletakkan sesuatu di 'kepala' blog ni. =) Saya memilih gambar pemandangan di Perlis pada tahun 2007 sebagai latar belakang. Sungguh tertarik dengan keindahan suasananya. Subhanallah!! indah sungguh ciptaan Ilahi.

"MENCARI WARNA PELANGI, MENDAMBA KASIH ILAHI" adalah tema utama blog saya ini. Kata-kata ini tercetus sewaktu pertama kali menekan buttang 'Create your own blog'. Mencari warna pelangi bermaksud tujuan utama yang saya ingin perolehi. Mencari warna pelangi. Sebagaimana yang kita ketahui, pelangi terdiri dengan warna-warni yang sinonim dengan pelbagai suasana, bermacam-macam ragam, beribu-ribu tafsiran dan bermacam-macam makna lagi. Simboliknya, sebagai seorang insan yang penuh dengan kekurangan dan kekhilafan, saya perlu mencari warna-warna yang berbeza untuk mengisi keceriaan dan keindahan dalam hidup ini.

"Mendamba kasih Ilahi", bermaksud: disamping mengharungi pelbagai onak dan suasana kehidupan sebagai makhluk yang lemah, saya ingin membuat sesuatu berlandaskan kepada mendamba kasih ilahi iaitu membuat sesuatu yang direhai ALLAH. Mencintai apa yang Allah cintai, meninggalkan apa yang ALLAH tidak sukai. Wallahualam...

Serba ringkas tentang tema blog saya.. ^.~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cerita hati ^.~

Info, ini pasal 'Main Menu' di atas ni ^.~

1. kemBARA = Pengalaman seharian/bulan/tahun
2. kerJAYA = Pasal Kerja, selaku pendidik. RPH/RPT dll
3. kenANGAN = yg ni tidak lain tidak bukan pasal SMS.. hehe
4. kerisTALL = Tentang Mutiara kata/hikmah yg leh jadi pedoman
5. kALAM = Bacaan/ayat-ayat suci Al-Quran. Tentang khat jugak
6. KHaYaLaN = semua tentang khayalan la. Macam lagu2 ka.. Sajak ka... Hentam aja.. ^.~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Enjoy (^.~)

say TQ n sorry =)

"…dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak suka bahawa ALLAH mengampunimu. Dan ALLAH Maha Pengampun, Maha Penyayang.” – An Nur : 22

Nabi s.a.w bersabda, "Orang yang paling sabar di antara kamu ialah orang yang memaafkan kesalahan orang lain padahal dia berkuasa untuk membalasnya." (Riwayat Ibnu Abiduyya dan Baihaqi)