Sharing is caring =)

Rabu, 7 Mac 2012

Program Guru Penyayang

Assalamualaikum, salam sejahtera..

Bulan ni adalah bulan pelancaran "PROGRAM GURU PENYAYANG". Program ini diwujudkan untuk memupuk perasaan kasih dan sayang kepada anak murid. Macam-macam program dah sekarang ni diperkenalkan. Mungkin kerana macam-macam kes yang ditimbulkan oleh segelintir guru yang berkelakuan tidak sepatutnya sehingga mengakibatkan kemalangan dan kematian. Fuh!!! Bertambah lah 'assignment' kita ya geng.. haha..

Sempena hari menyambut kedatangan murid-murid ke sekolah ni (jadi penyambut tetamu la pulakk!!), terus dilancarkan program berkembar dengan kasih sayang, dipanggil program mentor-mentee.. Macam mentor di tv3 tu. Jadi, secara rasminya, aku bergelar bapak angkat. Nasib baik bukan bapak ayam.. haha.. Ni, gambar yg sempat dirakamkan semasa program tu:



Gambar - guru bersalaman dengan pelajar




Gambar - geng angkatan sekolahhttp://www.blogger.com/img/blank.gif




Gambar - aku jadi mentor, diorang jadi mentee

Syukurlah, sekolah ni kecik aja. Lau tidak, banyaknya anak-anak angkatku yang tidak terangkat ni.. hehe

link gambar lain:
http://sksglingkausimunjan.wordpress.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cerita hati ^.~

Info, ini pasal 'Main Menu' di atas ni ^.~

1. kemBARA = Pengalaman seharian/bulan/tahun
2. kerJAYA = Pasal Kerja, selaku pendidik. RPH/RPT dll
3. kenANGAN = yg ni tidak lain tidak bukan pasal SMS.. hehe
4. kerisTALL = Tentang Mutiara kata/hikmah yg leh jadi pedoman
5. kALAM = Bacaan/ayat-ayat suci Al-Quran. Tentang khat jugak
6. KHaYaLaN = semua tentang khayalan la. Macam lagu2 ka.. Sajak ka... Hentam aja.. ^.~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Enjoy (^.~)

Terdapat ralat dalam alat ini

say TQ n sorry =)

"…dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak suka bahawa ALLAH mengampunimu. Dan ALLAH Maha Pengampun, Maha Penyayang.” – An Nur : 22

Nabi s.a.w bersabda, "Orang yang paling sabar di antara kamu ialah orang yang memaafkan kesalahan orang lain padahal dia berkuasa untuk membalasnya." (Riwayat Ibnu Abiduyya dan Baihaqi)